martes, 27 de enero de 2009

Certamen literario

CERTAMEN LITERARIO:

«La sociedad de la imagen: ¿tiranía de la moda?»

En el marco de las actividades programadas a lo largo del segundo trimestre como parte del proyecto interdisciplinar «La sociedad de la imagen: ¿tiranía de la moda?», se convoca un certamen literario en castellano con las siguientes BASES:

1. Podrán participar todos los alumnos del IES “El Pla”, de ESO, Bachillerato y Ciclos formativos.
2. Se plantean dos modalidades: de RELATO BREVE y POESÍA.
3. Un mismo concursante podrá presentar un trabajo de cada modalidad, pero sólo uno.
4. Los trabajos se presentarán por duplicado y no irán firmados por el autor sino con un seudónimo o lema. En el exterior de un sobre pequeño figurará dicho seudónimo o lema así como el título del trabajo, y en el interior se indicarán los datos del autor: nombre y apellidos, edad y curso al que pertenece.
El trabajo y el sobre pequeño se incluirán en otro sobre más grande en el que figurará:
CERTAMEN LITERARIO «La sociedad de la imagen: ¿tiranía de la moda?».
Modalidad por la que se concursa: Relato breve o Poesía.
Nivel académico al que pertenece el autor.
5. En la modalidad de RELATO BREVE, el tema deberá tener alguna relación con el asunto central de todo el proyecto interdisciplinar (la importancia de la imagen, del aspecto externo, en nuestra sociedad; la influencia de la moda...). El relato tendrá una extensión mínima de dos folios DIN A4 y máxima de cuatro, mecanografiados a doble espacio y por una sola cara, grapados por su margen izquierdo.
6. En la modalidad de POESÍA también deberá existir esa relación entre su contenido y el tema central del proyecto, y tendrá una extensión mínima de 14 versos, sin ningún condicionante respecto a métrica o rima. Siempre hablamos de trabajos mecanografiados a doble espacio y por una sola cara, grapados en su margen izquierdo.
7. Los trabajos estarán escritos en castellano. Se valorarán la presentación, la corrección ortográfica y gramatical, la originalidad en el tratamiento del tema y el estilo.
8. Los trabajos se presentarán en la conserjería del instituto hasta las 14:35 h del lunes 23 de marzo de 2009.
9. El fallo del jurado se hará público el viernes 3 de abril.
10. El jurado, cuyo fallo será inapelable, podrá declarar desiertos los premios o concederlos “ex aequo”.
11. El jurado estará compuesto por profesores del departamento de Lengua Castellana y Literatura, y será soberano para resolver como estime conveniente todas las incidencias que puedan producirse en el desarrollo del certamen.
12. Se establecen 6 premios en total (3 premios por cada modalidad): uno para alumnos de Primer ciclo de la ESO, uno para alumnos de Segundo ciclo de la ESO y Ciclos formativos de Grado medio, y uno para alumnos de Bachillerato y Ciclos formativos de Grado superior. Tanto para la modalidad de RELATO BREVE como de POESÍA los premios tendrán la misma dotación: un vale de 40 euros para libros o material escolar.
13. Los trabajos premiados quedarán en propiedad del Instituto, que podrá darles la difusión que estime oportuna. Los trabajos no premiados podrán ser retirados por sus autores durante el plazo de un mes a partir del fallo del jurado.
14. La participación en este certamen implica la aceptación de estas bases.
IES “El Pla”, 21 de enero de 2009

CERTAMEN LITERARI:

“La societat de la imatge: tirania de la moda?”


En el marc de les activitats programades al llarg del segon trimestre com a part del projecte interdisciplinari “la societat de la imatge: tirania de la moda?”, es convoca un certamen literari en valencià amb les BASES següents:

1. Hi podran participar tots els alumnes de l'IES “El Pla”, d'ESO, Batxillerat i Cicles formatius.
2. Es plantegen dues modalitats: de RELAT BREU i POESIA.
3. Un mateix concursant només podrà presentar un treball de cada modalitat.
4. Els treballs es presentaran en dos exemplars no aniran signats per l'autor en el seu lloc hi figurarà un pseudònim o lema. En l'exterior d'un sobre menut apareixerà el pseudònim o lema així com el títol del treball, i en l'interior s'hi indicaran les dades de l'autor: nom i cognoms, edat i curs a què pertany.
El treball i el sobre menut s'inclouran en un altre sobre més gran en el que figurarà:
CERTAMEN LITERARI “La societat de la imatge: tirania de la moda?” Modalitat per la qual es concursa: Relat breu o Poesia.
Nivell acadèmic a què pertany l'autor.
5. En la modalitat de RELAT BREU, el tema haurà de tindre alguna relació amb l'assumpte central de tot el projecte interdisciplinari (la importància de la imatge, de l’aspecte extern, en la nostra societat, la influència de la moda...). El relat tindrà una extensió mínima de dos folis DIN A4 i màxima de quatre, mecanografiats a doble espai i per una sola cara, grapats pel seu marge esquerre.
6. En la modalitat de POESIA també haurà d'existir eixa relació entre el seu contingut i el tema central del projecte, i tindrà una extensió mínima de 14 versos, sense cap condicionant respecte a mètrica o rima. La presentació d’aquests treballs serà la mateixa que abans: mecanografiats a doble espai, per una sola cara i grapats en el seu marge esquerre.
7. Els treballs estaran escrits en valencià. Es valoraran la presentació, la correcció ortogràfica i gramatical, l'originalitat en el tractament del tema i l'estil.
8. Els treballs es presentaran en la consergeria de l'institut fins les 14:35 h de dilluns 23 de març de 2009
9. La resolució del jurat es farà pública divendres 3 d’abril .
10. El jurat, el veredicte del qual serà inapel•lable, podrà declarar deserts els premis o concedir-los “ exaequo”.
11. El jurat estarà compost per professors del departament de Valencià:llengua i literatura, i serà sobirà per a resoldre com estime convenient totes les incidències que puguen produir-se en el desenvolupament del certamen.
12. S'estableixen 6 premis en total (3 premis per cada modalitat): un per a alumnes de Primer cicle de l'ESO, un per a alumnes de Segon cicle de l'ESO i Cicles formatius de Grau mitjà, i un per a alumnes de Batxillerat i Cicles formatius de Grau superior. Tant per a la modalitat de RELAT BREU com de POESIA els premis tindran la mateixa dotació: un val de 40 euros per a llibres o material escolar.
13. Els treballs premiats quedaran en propietat de l'Institut, que podrà donar-los la difusió que estime oportuna. Els treballs no premiats podran ser retirats pels seus autors durant el termini d'un mes a partir de la resolució del jurat.
14. La participació en aquest certamen implica l'acceptació d'aquestes bases.
IES “El Pla”, 21 de gener de 2009

1 comentario:

Anónimo dijo...

mucha Suerte compañereos/as!!


Animo a participar!!


yasmina (2ºG)